Muzyka z filmu “Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły”

thumbnail

Muzykę skomponował Klaus Badelt. Album został wydany 22 lipca 2003 roku.

Lista utworów

# Tytuł Czas
1 Fog Bound 2:17
2 The Medallion Calls 1:53
3 The Black Pearl 2:17
4 Will and Elizabeth 2:08
5 Swords Crossed 3:16
6 Walk the Plank 1:59
7 Barbossa is Hungry 4:06
8 Blood Ritual 3:33
9 Moonlight Serenade 2:09
10 To the Pirates’ Cave! 3:31
11 Skull and Crossbones 3:24
12 Bootstrap’s Bootstraps 2:39
13 Underwater March 4:13
14 One Last Shot 4:46
15 He’s a Pirate 1:31

Kompozytor Alan Silvestri został pierwotnie zatrudniony do napisania partytury do Klątwy Czarnej Perły. Jednak ze względu na twórcze różnice między producentem Jerry Bruckheimerem a nim, Silvestri opuścił projekt, a Gore Verbinski poprosił Hansa Zimmera, z którym współpracował przy The Ring, aby wkroczył. Zimmer odmówił wykonania większości kompozycji, ponieważ był zajęty muzyką do “Ostatniego samuraja”, projektu, w trakcie którego twierdził, że obiecał nie przyjmować żadnych innych zadań. W rezultacie skierował Verbińskiego do Klausa Badelta, stosunkowo nowego kompozytora, który był częścią Remote Control Productions (wówczas znany jako Media Ventures) przez trzy lata.

Zimmer skończył jednak współpracować z Badeltem przy pisaniu większości głównych tematów partytury. Zimmer powiedział, że napisał większość melodii w ciągu jednej nocy, a następnie nagrał je w całkowicie zsyntetyzowanym demo, które mu przypisano. To demo przedstawia trzy motywy, kończąc wczesną wersją utworu „That’s A Pirate”, który różni się od ostatecznej wskazówki i zawiera opracowanie melodii Zimmera napisanej dla partytury do Drop Zone. Ponieważ harmonogram był bardzo napięty i potrzebna była muzyka do filmu w ciągu trzech tygodni, siedmiu innych kompozytorów – Ramin Djawadi, James Dooley, Nick Glennie-Smith, Steve Jablonsky, Blake Neely, James McKee Smith i Geoff Zanelli – zostali wezwani aby pomóc w aranżacji muzyki i napisać dodatkowe wskazówki. Powstały wynik został nagrany z grupą muzyków, uznanych za Hollywood Studio Symphony, w ciągu czterech dni. Krótkie ramy czasowe wymagały użycia innego studia nagrań dla każdej sesji. Męski chór Metro Voices został nagrany w Londynie i dodany do gotowych nagrań.

Album ze ścieżką dźwiękową, składający się z 43 minut partytury filmu, został wydany z udziałem Klausa Badelta jako kompozytora. Wskazówki zostały zredagowane pod względem długości i dokonano również drobnych zmian w miksie. Z nieznanych przyczyn miksowanie kilku sygnałów odbywa się przy poziomach wzmocnienia tak wysokich, że powoduje zniekształcenie. Jest to zauważalne zwłaszcza podczas sygnałów akcji i powtórki motywu miłosnego na ścieżce 14 „One Last Shot”. Należy również zauważyć, że oprócz pierwszej wskazówki ogólne nazwy ścieżek nie były powiązane z ich zawartością. Według oficjalnej strony kompozytora Geoffa Zanellego było to spowodowane tym, że „harmonogram produkcji był tak krótki, że musieli zdecydować o nazwie utworu na opakowaniu albumu, zanim jeszcze zapisano partyturę!”

Badelt został uznany za dyrygenta we wczesnych partiach płyty, ale tak naprawdę prowadził Blake Neely.

Micorazon
Cześć! Jestem Bartek - miłośnik dobrych filmów, książek i muzyki. Sięgając po nowe pozycje lubię oderwać się od codzienności, stąd do moich ulubionych gatunków należą fantasy i sci-fi. Nie pogardzę jednak żadnym tytułem, który można uznać za dobry w swoim gatunku. Chętnie podzielę się z Tobą ciekawymi, nie zawsze szeroko znanymi, tytułami filmów i książek, po które warto sięgnąć.
Back To Top